Osim penjačkih aktivnosti, članovi SPK Grip aktivni su i u planinarskim pohodima.

Planinarenje - Oštrc i Japetić 6.4.2014._1

Najavljeno promijenjivo vrijeme za vikend 6.4.2014. došlo je kao idealna prilika za razgaziti gojzerice i uživati u proljetnom okruženju Samoborskog gorja.
Tanja T, Stipe K, Saša J i Zvonimir P odredili su plan - napraviti krug i obići vrhove Japetić i Oštrc.

Planinarenje - Oštrc i Japetić 6.4.2014._12

Rano ujutro u punoj spremi zaputili smo se iz Bjelovara prema mjestu Mali Lipovec nedaleko Samobora. Polazna točka bio je planinarski dom Šoićeva kuća (385 m) gdje smo parkirali auto i u 9.00h krenuli stazom prema vrhu Japetić. Put nas vodi kroz šumu uz potok i brzo se uspinjemo na hrbat gdje šumskom stazom napredujemo prema vrhu. Usput susrećemo nekoliko daždevnjaka i uživamo u okruženju koje počinje zeleniti, uz obilje medvjeđeg luka koji raste svuda uokolo. Na Japetić (879 m) stižemo u 10.40h, istovremeno s oblakom koji nas časti s laganom i kratkotrajnom kišom. Malo odmaramo i pokušavamo razaznati vrhove s razgledne piramide, ali nas magla sprječava u tome :(

Planinarenje - Oštrc i Japetić 6.4.2014._11

Nakon okrjepe i udaranja žiga u obilaznicu, spuštamo se do planarskog doma Žitnica (815 m), na kojem se ne zadržavamo, nego nastavljamo prema prijevoju Velika vrata. Strmim putem spuštamo se kroz šumu uz poneko isklizavanje zbog mokre zemlje (u izlijetanju sa staze uvjerljivo predvodi Zvonimir). Nakon prijevoja ponovo se penjemo prema vrhu Stražnik (708 m). Put od Velikih vrata do Oštrca prolazi hrbatom samoborskih brežuljaka i slovi kao najljepša staza u tom dijelu. Izmjenjuju se šuma i otvoreni vidici, a vrijeme postaje sve ljepše. Preko sedla Preseka dolazimo na vrh Oštrca (752 m) u 14.15 h. Pogled s Oštrca je ljepši i atraktivniji nego na Japetiću, no glad je jača pa se brzo spuštamo u planinarski dom Željezničar (691 m) gdje se slastimo obilnim gablecom, salatom od medvjeđeg luka i štrudlom od jabuka :).

Planinarenje - Oštrc i Japetić 6.4.2014._28

Nakon odmora krećemo prema gradini Lipovec strmim spustom kroz šumu. Radi se o ruševini obrambene kule iz 13. stoljeća. Zadržavamo se kratko i serpetinama se spuštamo nazad do Šoićeve kuće na koju stižemo u 17.00h.

Planinarenje - Oštrc i Japetić 6.4.2014._34

Planinarske uspjehe odlučili smo proslaviti u Samoboru uz kremšnite i topli čaj/kavu, te se umorni ali zadovoljni zaputili prema Bjelovaru. Više fotki potrežite u galeriji.